Prečo bola spoločnosť založená?
Základným podnetom pre založenie spoločnosti je aktuálna situácia na trhu v automobilovom a ropnom priemysle.
Zlepšenie ekonomickej situácie slovenska
Je to unikátny a rozsiahli projekt, ktorý prinesie na slovensko množstvo financií a pracovných miest. Tento projekt bude hrať kľúčovú úlohu v tvorbe HDP slovenska a to za plnej účasti slovenských a českých investorov.
Prečo ako prvé vyvíjame športovú limuzínu?
Z dôvodu propagácie a marketingu. So športovo ladeným autom sa tak jednoducho a účinne zviditeľníme a dostaneme sa do povedomia automobilových fanúšikov po celom svete.
Prvá fáza projektu:
Prvé dva roky spustenie malosériovej výroby športovej limuzíny
Vybudovanie siete dobíjacích elektro staníc pre automobily
Financovanie:
Veľká časť financovaná cez EU fondy
Objem financií 10 miliónov EUR
Druhá fáza projektu:
Zriadenie sériovej výroby osobných automobilov, cenovo konkurujúcich americkej automobilke TESLA motors
Financovanie:
Veľká časť financovaná cez EU fondy
Objem financií 3,5 miliardy EUR
Tretia fáza projektu:
Batérie ako napájacie jednotky nahradia vodíkové palivové články.
Vybudovanie siete dobíjacích elektro staníc a vodíkových čerpacích staníc pre automobily
Financovanie:
Veľká časť financovaná cez EU fondy
Zostávajúca časť financovaná zo ziskov spoločnosti.
O vodíku
Práve teraz už na vodíkový pohon jazdia autá v Holandsku a tankujú vodík na bežných čerpacích staniciach. Táto technológia je známa už veľmi dlho. V čechách je otvorená prvá čerpacia stanica na vodík od roku 2009.
Táto technológia je jediná, ktorá rieši nastávajúcu ropnú krízu.
Solárna a veterná energia, ktorá spôsobuje výkyvy v elektrickej sieti teraz môže byť konvertovaná na vodík, ktorý sa používa na pohon vozidiel. Vodík je najúčinnejšia pohonná hmota tankovaná do áut, a na jednu nádrž je auto schopné extrémneho dojazdu.
Športová limuzína SHARK 103
|
Ekologické ciele
|
Hlavné body, ktoré podporili rozhodnutie začať vyrábať elektromobily na elektrický a elektricko-vodíkový pohon:
- zdražujúce ropné produkty
- znečistenie, ktoré ropné produkty produkujú
- neochota výrobcov automobilov prejsť na nové ekologické technológie
- nedostatok elektromobilov a automobilov na alternatívne pohony
- záujem verejnosti o elektromobily a alternatívne energie
- aktuálni výrobcovia elektromobilov nedokážu pokryť dopyt a ich výrobné kapacity sú využité na 100%
- vysoká cena elektromobilov
- chýbajúci segment na európskom trhu
- Slovensko disponuje potrebnými kapacitami
Dlhodobé ciele spoločnosti:
- vyrábať autá hlavne na aleternatívne pohony, cenovo dostupné pre širokú verejnosť
- použiť doteraz objavené alternatívne zdroje energií na vytvorenie komplexného systému zásobenia energiou vyrobené motorové vozidlo
- vytvoriť vozidlá novej generácie, ktoré budú obsahovať nové možnosti prispôsobenia užívateľovi v oblasti bezpečnosti, funkčnosti a dizajnu
- zo získaných peňazí podporiť nové projekty pre rozvoj regiónu v oblasti nových technológií najmä v oblasti spracovania odpadu a čistenia podzemných vôd, taktiež zlepšenia podnikateľského prostredia
Ciele spoločnosti z hľadiska postupnosti:
- Návrh a postavenie športového vozidla na alternatívny pohon, ktoré bude vyrábané malosériovou výrobou na zákazku (pre získanie publicity a taktiež získanie finančných prostriedkov na spustenie sériovej výroby)
- Návrh a postavenie osobného automobilu Dolphin so širokým záberom využitia, ktoré bude cenovo dostupné pre širokú verejnosť (zriadenie plne automatizovanej výrobnej linky pre veľkosériovú výrobu)
- Vybudovanie siete dobíjacích elektro staníc a vodíkových čerpacích staníc pre automobiy
- Rozširovanie výroby podľa požiadaviek trhu
Viac o špecifikáciach výroby s dozviete v sekcii dokumentácia.